17/1/11

CREMA DE CARABASSA


M’agrada cuinar amb els productes de temporada. Penso que la natura ens dóna el que necessitem en cada estació .
Les carabasses són un fruit que es planta a l’estiu, es recol•lecta a la tardor i es pot consumir durant tot el hivern .
M’agraden molt, tant per la seva forma com pel seu color. La seva carn és d’un color taronja intens preciós i un sabor dolç natural , que ajuda a escalfar el cos en ple hivern.
Avui he fet aquesta crema amb una carbassa del hort del meu pare. Queda molt suau i amb un toc dolç deliciós.

Crema de carabassa:
Ingredients:
-500 gr de carabassa tallada a daus
-1 porro
-3 patates
-sal
- 3 cullerades d’oli d’oliva.

Procediment:
1-Posar l’oli el una olla i sofregir el porro picat.
2-Un cop sofregit, afegir els daus de carabassa i les patates pelades i també tallades a daus i cobrir d’aigua i una mica de sal.
3-Coure durant 30 minuts aproximadament.
4-Fer puré amb la batedora i rectificar de sal.
Es pot acompanyar de trossets de pa torrat, o ou dur ratllat.

7 comentaris:

  1. mmm molt bo ,ara que ve el fred segur que ens entrara molt be un platet,petons

    ResponElimina
  2. Hola Emma,
    Si ja és bona... i a sobre de l'hort del teu pare, encara més!Petons,

    ResponElimina
  3. Et dic el mateix que l'Eri, si la crema de carabassa ja és bona per ella mateixa aquesta ja devia ser superior!! Un petó, Paula

    ResponElimina
  4. De ben segur que aquesta crema és deliciosa!! Nosaltres també tenim la sort de gaudir dels fruits dels horts dels meus oncles i no es poden comparar amb els de compra, oi?

    ResponElimina
  5. Hola Emma!
    Acabo de descobrir el teu bloc i et deixo aquest comentari per dir-te que t'hem incorporat al directori de blocs en català que tenim al nostre Olleta de verdures.
    Si no et fa gràcia constar-hi, si us plau digue'ns-ho i et treurem, eh? No hi volem tenir a ningú a disgust!

    Vaig a fer un vol pel teu pisset, que té molt bona pinta!

    Salut!

    ResponElimina
  6. Me encantan tu cremita, es toda un ricura de plato, que ahora sienta genial.

    Besotes.

    ResponElimina
  7. Hola Emma!
    JO també tinc un bloc es diu Engruna't, no hi tinc gaires receptes però la de la crema de carbassa si. Podriem dir que practicament la faig igual que tu però a l'hora de servir l'acompanyo amb esparrecs verds o encenalls de pernil... el contrast és boníssim!!

    ResponElimina

Moltes gràcies per les vostres aportacions!
Si voleu contactar amb mi ,podeu escriure’m a: emma.gatzem@gmail.com, i us respondré el més aviat possible.