11/11/10

PASTIS DE XOCOLATA GUINNES

Aquest pastís el vaig fer un dia que van venir a dinar els meus cunyats, en Salva i la Roser ,tastadors de cerveses . Jo crec que ja van per el “cinturó negre”, amb viatges temàtics inclosos.
 I gràcies a ells ,vaig descobrir tot un mon de cerveses més enllà de la Estrella Damm. Ara m’encanta degustar la gran varietat existent de cerveses, i crec que infinita.
També, en les nostres trobades, sempre parlem d’alguna troballa, o lloc on trobar, exemplars quasi únics.
És per a tot això que,passejant per la xarxa ,en busca d’inspiració pels postres, vaig trobar aquest magnífic pastís , al blog de Food and Cook, i em vaig quedar admirada.
Realment va assolir totes les meves expectatives: Suau, amb la xocolata justa i combinat amb el frosting, deliciós.

 
PASTIS DE XOCOLATA GUINNES :
INGREDIENTS:

• 250 cc de cervesa Guinness Stout( jo vaig posar la Guinnes Draugth)

• 250 gr mantega

• 75 gr de cacau pur

• 2 ous

• 400 gr de sucre

• 140 cc de nata líquida per muntar.

• 1 culleradeta de vainilla líquida

• 250 gr farina

• 2'5 culleradetes de bicarbonat

• Pel frosting: 300 gr de formatge philadelphia, 150 gr de sucre glaç, 360 cc de nata líquida per muntar

Preparació:

1. Desfer la mantega amb la cervesa al foc, sense que bulli i reservar.

2. Barrejar en un bol els ingredients secs :el sucre, el cacau, bicarbonat i la farina tamisada.

3. Per altre banda batre els ous amb la nata i la vainilla. Afegir la cervesa amb la mantega fosa .

4. Incorporar els ingredients sòlids i remoure fins aconseguir una massa suau i homogènia.

5. Posar la massa en un motlle, pintat de mantega ,i coure al forn 180 graus durant aproximadament 40 minuts( anar provant amb un punxó).

6. Deixar refredar al motllo.

Preparació del Frosting:

1-Muntar la nata.

2-Barrejar el formatge amb el sucre i incorporar a la nata muntada amb moviments suaus.

3- Decorar amb el frosting.

3 comentaris:

  1. Eiii! Vam ser els agraciats en tastar tal meravella culinària. Boníssim, us ho aseguro.
    A més a més espectacular la presentació simulant una estupenda cervesa negra amb tota la seva escuma.

    Continua afegint receptes, que ens agrada!

    Endavant!

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies, amb comensals així dóna gust!!!!

    ResponElimina
  3. Desprès de molt de temps mirant-me aquest pastís finalment vaig decidir fer-lo per celebrar el meu aniversari amb els companys de la feina. Haig de dir que va ser tot un èxit. La presentació meravellosa però el paladar que deixa encara és millor. Val molt la pena fer-lo. Realment molt bo.

    Gràcies Emma per les teves recomanacions.

    ResponElimina

Moltes gràcies per les vostres aportacions!
Si voleu contactar amb mi ,podeu escriure’m a: emma.gatzem@gmail.com, i us respondré el més aviat possible.