15/9/12

DORAYAKIS


Jo desconeixia què eren els Dorayakis, fins que un dia el meu fill me’n va demanar per  berenar.
Resulta que és el menjar preferit d’en Doraemon, uns dibuixos animats de la TV.
Investigant he vist que és un berenar típic dels nens japonesos, semblant a un pancake, que mengen acompanyat de melmelada de mongetes vermelles.
Jo he utilitzat la recepta, que està molt ben explicada en el Blog Cocinando con Goizalde i l’he farcit amb crema de xocolata.
El meu fill se n’ha emportat una bona pila a l’escola i han estat tot un èxit.
Com podem veure, fins i tot els dibuixos animats ens poden ensenyar cuina internacional!


 Dorayakis:

Ingredients: ( 18 peces rodones aproximadament)
-100gr de farina
-1/2 cullereta de llevat tipus Royal
-50gr de sucre
-2 ous
-20gr de mel
-1 cullereta d’essència de vainilla
-50 ml d’aigua
-1 cullerada d’aigua
Procediment Thermomix :
1-Posar  la farina al got amb el llevat i el sucre i barrejar 20 segons/Vel. 8. Reservar.
2- Posar els ous dins del got i batre 20 segons/ Vel. 2.
3-Afegir la mel i la vainilla i barrejar 20 segons/ Vel 2 i ½.
4-Tornar a programar 20 segons/ Vel 2 i ½ anar incorporant poc a poc els  50ml d’aigua.
    Si es necessari, mesclar 10 segons més a la mateixa velocitat.
5-Deixar reposar la massa, en el got,  30 minuts a temperatura ambient.
6-Finalment mesclar la cullerada d’aigua 10 segons/ Vel 2 i ½.
7-Escalfar una planxa antiadherent, i tirar una cullerada sopera de massa, formant un cercle (1)
8-Coure fins que apareguin bombolletes a la superfície (2), moment en el que l’hem de donar la volta i acabar de coure (3).
9- Deixar refredar i farcir amb  crema de xocolata, melmelada, etc.

 Procediment Tradicional:
1-Tamizar la farina amb el llevat i barrejar amb el sucre. Reservar.
2- En un bol batre una mica els ous, afegir la mel i la vainilla i mesclar.
3-Afegir la mescla de farina reservada i barrejar .
4-Anar integrant , poc a poc els 50 ml d’aigua, sense deixar de batre fins que quedi una massa homogènia.
5-Deixar reposar la massa 30 minuts a temperatura ambient.
6-Finalment mesclar la cullerada d’aigua .
7-Escalfar una planxa antiadherent, i tirar una cullerada sopera de massa, formant un cercle (1)
8-Coure fins que apareguin bombolletes a la superfície (2), moment en el que l’hem de donar la volta i acabar de coure (3).
9- Deixar refredar i farcir amb  crema de xocolata, melmelada, etc.

13 comentaris:

  1. Nunca los he probado, pero tengo curiosidad, deben de estar muy ricos!

    ResponElimina
  2. El Doraemon??? quans nens no han crescut amb aquests simpàtic personatge??'

    Els meus fills ja son grans, pero no lo suficient per resistir-se a aquests pastissets.

    Una salutació

    ResponElimina
  3. Tots els que tenim nens em sembla que alguna vegada ens els han demanat..No m'estranya que en Doraemon es torni boig per ells. Tenen una pinta deliciosa!!!!
    Ptns

    ResponElimina
  4. Ua, t'han quedat sensacionals!
    I per mi, molt millor farcits de xocolata que no pas de melmelada de mongetes, je je je... Segur que el teu fill haurà quedat encantat :)

    ResponElimina
  5. Jo també els havia sentia anomenar però no sabia ni com eren...No fan mal aspecte, no...

    ResponElimina
  6. Hola!
    Jo tampoc els coneixia, semblen petits creps oi? Fan una patxoca!

    ResponElimina
  7. Boníssims! Els vam publicar al bloc quan vam fer l'enfogona't amb els còmics. Un dels blocaires ens el va proposar. I em semblen fantàsticament bons i fàcils! Petons

    ResponElimina
  8. nenaaaaaaaaaaaaaa ja veuras quin exitttt,a mi m'agrada el doraemon jjeje encara el miro amb els peques jejeje

    ResponElimina
  9. m'encanta aquesta recepta! tinc en ment algun peque al que li agradarien molt :D

    ResponElimina
  10. Emma, mira que no saber el que menja en Doraemon!!! Prenc nota de la recepta perquè sé d'una que se'n lleparà els dits...jo!!!

    ResponElimina
  11. Particularment no puc soportar en Doraemon, però els dorayakis han d'estar molt bons! I evidentment molt millor farcits de xocolata que de crema de mongetes vermelles, que als japonesos els encanta però no arriba a la sola de les sabates de la xocolata!!
    petonets

    ResponElimina
  12. Aveure quin dia tens tems per quedarte a casa mes estona.....quant es tarda per fer aixo tan bo, la boca sem fa aigua.............petonetssssssssssssss

    ResponElimina

Moltes gràcies per les vostres aportacions!
Si voleu contactar amb mi ,podeu escriure’m a: emma.gatzem@gmail.com, i us respondré el més aviat possible.