23/10/10

GALETES PER PISTOLA



M’agraden molt les típiques galetes de mantega amb diverses formes capritxoses ,per acompanyar una tassa de te o cafè . Així que un dia, em vaig comprar una pistola per fer galetes, equipada amb diversos cercles per fer moltes formes diferents. Semblaven tant fàcils de fer....,però ,cóm m’equivocava!. Vaig intentar fer-les amb diverses receptes, però no aconseguia que sortís cap galeta de la pistola. Masses molt dures, molt toves,no hi va haver manera,fins que vaig trobar aquesta, amb la que finalment ,si van sortir les galetetes !!!. És una recepta d’una vella revista alemanya de cuina .No porta res especial, però crec que la proporció del elements és la justa .


Galetes de mantega per pistola:

Recepta:

Ingredients:

-350gr de mantega a temperatura ambient

-200gr de sucre

-2 ous

-500gr de farina

- Essència de vainilla, llimona ,etc (opcional)



1-Batre la mantega amb el sucre .

2- Posar l’essència si es vol

3- Afegir els ous un a un.

4- Tirar la farina poc a poc

5-Omplir la pistola i posar les galetes a la safata del forn.

6-Si voleu, es poden adornar amb una cirera en almívar ,ó ametlles torrades , avellanes,fruita confitada,etc.

6-Coure a 200 graus durant 12 minuts aproximadament, o fins que les bores es posin rosses. No han de quedar molt torrades. Deixar refredar bé i retirar amb una pala.

Jo vaig fer la meitat i van sortir aproximadament 60 galetes. Un cop fredes, les vaig decorar amb xocolata amb llet fondant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per les vostres aportacions!
Si voleu contactar amb mi ,podeu escriure’m a: emma.gatzem@gmail.com, i us respondré el més aviat possible.