4/4/11

COCA DE VIDRE


L’altre dia , tot passejant per un mercat d’artesants, els nens , i jo també, no ens hem d’enganyar, vam comprar Coca de Vidre per berenar. Aquelles parades, farcides de muntanyes de coques, amb aquella oloreta dolça, són tota una temptació.

Però , un dia , a la xarxa vaig llegir que es podien fer a casa, aprofitant la massa de pizza, i des d’aleshores, com que es molt senzilla de fer, la faig tot sovint .

Coca de vidre:
Ingredients:
Per la massa de pizza:
-210 ml d’aigua tèbia
-2 cullerades soperes d’oli d’oliva
-350 g de farina
-2 culleretes de cafè de llevat natural deshidratat
-1 cullereta de cafè de sal
-1cullereta de cafè d’oli

Per les coques:
-sucre
-més oli
-Licor d’anís.

Procediment:

Amb panificadora:
1-Posar a la cubeta l’aigua tèbia i l’oli. Afegir la farina, i a una cantonada el llevat, a l’altre el sucre i finalment la sal.
2-Posar el programa de Massa i quan finalitzi , treure la massa i dividir-la en 6 parts aproximadament.
3-Estirar cada tros amb forma allargada i prima.
4-Pintar amb oli d’oliva i posar, pel damunt , força sucre.(En aquest punt, també podem afegir pinyon
5-Coure al forn, a 200 graus, fins que sigui ben torrada, tenint cura de que no es cremi.
6-Un cop fora la pintem, immediatament, amb el licor d’anís. Això farà que cristal•litzi el sucre.

9 comentaris:

  1. La tinc pendentíssima de fer... ais! he de trobar hores per poder fer tot el que vull! T'ha quedat amb una pinta ben professional!!
    Petonets!
    Sandra

    ResponElimina
  2. Aquesta coca és boníssima. Tenen una pinta excel·lent. Fa temps que tinc aquesta coca en pendents i me n'has fer venir ganes.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. Jo també la tinc pendent!! T'han quedat genials!

    ResponElimina
  4. Hola!
    Boníssima la coca de vidre! T'ha quedat de luxe! Petonets

    ResponElimina
  5. que bonaaaaa deu meu jejej a casa ens agrada moltt,petonssssss i fins despres jejeje

    ResponElimina
  6. què bones que són,Emma. Veig que t´has atrevit a fer-la... a casa meva aquesta estaria dins de la coca de "bon pastisser". La de "mal pastisser" és la que compres la massa feta. Ho fem sovint.

    ResponElimina
  7. Molt bona la coca de vidre.
    Aquest detall de posar licor d’anís perquè cristal•litzi el sucre molt be, en prenc nota.
    Bona cuina

    ResponElimina
  8. Jo quan faig la pizza sempre en guardo una mica per la coca. Queda boníssima acabada de fer!!!

    ResponElimina
  9. M’encanta la coca de vidre, ara ja tinc la recepta, me l’emporto amb el teu permís.
    Petons

    ResponElimina

Moltes gràcies per les vostres aportacions!
Si voleu contactar amb mi ,podeu escriure’m a: emma.gatzem@gmail.com, i us respondré el més aviat possible.