22/9/11

CONSERVA DE TOMÀQUET


L’estiu és sinònim de tomàquet. En mengem amb gaspatxo, en amanida, farcits, etc.
Però hem de pensar amb l’hivern, quan malauradament, el tomàquet que mengem, no està carregat amb l’energia solar de l’època estiuenca.
 Per això, en un intent d’atrapar els rajos solars dels tomàquets, faig conserva.
 I m’encanta obrir un pot , quan fa fred,  i pensar que aquell tomàquet estava en la seva mata, vermell i formós, uns mesos abans.


Jo el faig directament amb salsa, ja que així ja tinc un sofregit natural, preparat per a qualsevol recepta.

Conserva de tomàquet:
Recepta:
-2 kg de tomàquet madur
-2 cebes
-Oli
-Sal
-Pebre vermell dolç
-Sucre

Procediment per fer la salsa:
1-Pelar les cebes i ratllar.
2-Rentar bé els tomàquets i triturar amb el batedor elèctric.
3-Passar per el xino o per un colador fi, per tal de treure  la pell i les llavors .
4-En una paella o cassola grossa, posar oli i sofregir la ceba, fins que sigui  ben transparent.
5-Afegir el tomàquet triturat, la sal, el pebre vermell i una cullereta de sucre.
6-Sofregir tot junt, a foc mig, fins que el líquid s’hagi evaporat, i quedi amb textura de melmelada. Rectificar de sal. Reservar.

Envasar al buit:
1-Bullir , els pots nets, en aigua durant 15 minuts, per esterilitzar-los.
2-Omplir els pots de salsa fins a dalt.
3-Tancar els pots.
4-Col·locar-los en una olla amb aigua fins el coll i fer bullir 45 minuts.
5-Deixar refredar els pots dins de l’olla. És en aquest moment quant s’aconsegueix el buit.Jo els deixo refredar tota la nit
6-Guardar els pot en un lloc fresc, i sense llum. Etiquetar amb la data. Es conserva durant, aproximadament,1 any.


4 comentaris:

  1. Jo en vaig preparar la setmana passada. Va molt bé a l'hivern, quina pena fa quan obres l'últim pot, oi??? A veure si la setmana vinent m'hi torno a posar i en faig uns quants més...
    Petonets

    ResponElimina
  2. ya tambien lo hice en julio y van muy bien mientras duran

    ResponElimina
  3. La setmana que ve m'agreadaria posar-m'hi... però mai trobo el moment! Gràcies per la idea
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. una molt bona salseta,la veritat que m'agrada molt tindre tomaquets a casa per preparar conserves,petons

    ResponElimina

Moltes gràcies per les vostres aportacions!
Si voleu contactar amb mi ,podeu escriure’m a: emma.gatzem@gmail.com, i us respondré el més aviat possible.